اخبار بین المللی
شماره: 2453
1391/11/28 - 10:33
سطح بالای هورمون آنتی مولرین وافزایش احتمال بارداری

باتوجه به مقاله چاپ شده در مجله انجمن غدد درون ریز و متابولیسم (JCEM) ،زنانی که دارای غلظت بالایی از هورمون آنتی مولرین هستند شانس بیشتری برای بار دار شدن توسط روش های لقاح آزمایشگاهی را دارند.

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ، مطالعات نشان داده است ،در زنانی که میزان هورمون آنتی مولرین (AMH)  که توسط تخمدان ها تولید می شود در سطح بالایی قرار دارد، شانس موفقیت درمانی IVF تقریبا 2.5 برابر زنانی است که دارای سطح پایینی از این  هورمون هستند.علاوه بر سن و توانایی تولید تخمک در مادر میزان سطح هورمون AMH یک فاکتورپیشگویی کننده توانایی بارداری و تولد سالم می باشد. 
Thomas Brodin محقق دانشگاه Uppsala در سوئد گفت: برای زنانی که برای باردار شدن تلاش می کنند ، بالابردن سطح AMH یک روش اطمینان بخش به حساب می آید.بالا بودن این هورمون به این معناست که آنها به علت داشتن ذخیره مناسبی ازتخمک های سالم  شانس بیشتری برای یک بارداری موفقیت آمیز دارند. 
در تحقیقات به عمل آمده ، محققان به این نتیجه رسیده اند که سطح بالای هورمون AMH با درمان موفقیت آمیز به روش IVF ارتباط مستقیم دارد چرا که سطح این هورمون اطلاعات مهمی در مورد کیفیت و مقدار تخمک باقی مانده در تخمدان یک زن را در اختیار میگذارد.زنانی که دارای سطح بالایی از این هورمون هستند به احتمال زیاد دارای نسبت زیادی از تخمک هایی هستند که توانایی ایجاد جنین سالم را دارند.
به دنبال مطالعه ای که در کلینیک  Carl von Linné، در دانشگاه Uppsala و بین سال های 2008 و 2011 ، بر روی 892 زن تحت درمان به روش IVF انجام شد ، میزان سطح هورمون AMH قبل از شروع درمان اندازه گیری شد.این مطالعه نشان داد که در زنانی که به درمان موفق دست پیدا کردند سطح AMH افزایش یافته است و زنانی که دارای سطح  AMH بالاتراز 2.94ng/ml بودند بیشترین میزان تولد را داشتند.این اثر تا سطح 5ng/ml به صورت صعودی ادامه داشت اما بالارفتن هورمن به بیش از این میزان اثر آن را ثابت نگه می دارد.
این مطالعه دلایلی را ارئه داد که می توان نسبت به زنانی که دارای سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند خوش بین بود.سندرم تخمدان پلی کیستیک بیماری شایعی است که فرد در این بیماری با مشکلات تخمک گذاری روبروست. زنانی که چنین شرایطی دارند ، دارای سطح بالایی از AMH هستند. 
Brodin در این باره گفت : اطلاعات حاصل از تحقیقات ما نشان می دهد ، زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند به احتمال زیاد کاندیداهای خوبی برای IVF هستند . وی اضافه کرد این گروه علاوه بر داشتن سطح بالای AMH ، دارای یک منبع قابل توجهی از تخمک های  ذخیره شده در تخمدانها هستند.
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved